Kriteriji za ocjenu iz vladanja
UZORNO
- uzornog ponašanja prema učiteljima, učenicima i ostalim osobama u školi
- ostalim učenicima služi kao primjer
- u potpunosti poštuje pravila kućnoga reda
- preuzima odgovornost za posljedice svoga ponašanja
- vodi računa o svojoj i tuđoj imovini
- vodi računa o pravima, potrebama i osjećajima drugih osoba
- u slučaju potrebe pomaže drugim učenicima
- argumentirano brani svoj stav, vodeći brigu o normama ponašanja i
- osjećajima drugih osoba
- iskazuje tolerantnost prema različitostima
- pokušava ispraviti pogreške, samoinicijativno ili na poticaj
- sve školske obaveze redovito izvršava
DOBRO
- većinom se ponaša kao učenik uzornog ponašanja
- povremeno ga treba poticati na preuzimanje odgovornosti za posljedice svoga ponašanja, a odgovornost često prihvaća samo formalno
- povremeno ometa druge učenike u učenju i praćenju nastave unatoč upozorenju učitelja
- ponavlja pogreške na koje je već upozoren ali ih odmah nakon upozorenja ispravlja
- pomaže drugima , ali samo na poticaj
- povremeno zanemaruje školske obaveze
- ako mu je bila izrečena pedagoška mjera, nakon toga je u potpunosti korigirao ponašanje koje je dovelo do mjere
LOŠE
- nepristojno i neuljudno se odnosi prema učiteljima, učenicima i ostalim osobama u školi
- često krši pravila kućnog reda
- nikad ili rijetko preuzima odgovornost za posljedice vlastitog ponašanja
- ponavljano oštećuje imovinu učenika, učitelja i drugih osoba u školi te školski inventar
- otuđuje osobnu imovinu učenika, učitelja i drugih osoba u školi
- greške često ponavlja unatoč upozorenjima o neprimjerenosti ponašanja i poticajima da ih korigira
- svojim postupcima često ugrožava prava i potrebe drugih osoba i zbog njega se drugi osjećaju loše (koristi vulgarne izraze, vrijeđa, ruga se, prijeti, agresivan je prema drugima, tuče se, nameće svoju volju)
- nerado pomaže drugima a povremeno to odbija i na poticaj
- često neopravdano izostaje iz škole
- često iskazuje netolerantnost prema različitostima
- potpuno zanemaruje školske obaveze
- unatoč prethodno izrečenoj pedagoškoj mjeri nije korigirao ponašanje
* VLADANJE UČENIKA S DOKUMENTIRANIM POTEŠKOĆAMA (ADHD i sl.) ĆE SE POSEBNO RAZMATRATI I OCJENJIVATI
Kriterije za ocjenu iz vladanja usvojilo je Učiteljsko vijeće na sjednici od 26.3.2015.