Učenička zadruga „ BALTAZAR“ osnovana je 2008. godine.

Naša škola nalazi se u blizini parka Maksimir koji nam je svojim bogatim i raznolikim biljnim i životinjskim svijetom, te zanimljivom i vrijednom kulturnom baštinom postao neiscrpan izvor inspiracije.

Voditeljica učeničke zadruge: Lidija Galović, prof. lik. kult.

 

Plan i program rada učeničke zadruge Baltazar
  • KERAMIČKA sekcija:

Izrada SUVENIRA, SVIJEĆNJAKA – kućica za ptice, kućica s ornamentima, MAGNETA zaštićenih životinjskih vrsta, NAKITA s otiscima biljaka, oznaka za POUČNU STAZU u školskom vrtu…
Voditeljica: Lidija Galović

  • LIKOVNO – DIZAJNERSKA sekcija:

Oslikavanje MAJICA, recikliranje majice s našivenim motivima, oslikavanje SVILENE MARAME, izrada DRUŠTVENIH IGARA od pvc čepova, REDIZAJN starih stolaca, instrumenata, GRAFIČKI OTISAK na platnene torbe, izrada KOSTIMA i SCENOGRAFIJE…
Voditeljice: Lidija Galović, Maja Nikolić

  • EKO sekcija i ŠKOLSKI VRT:

Uzgoj SADNICA raznih biljaka, sušenje LJEKOVITOG I ZAČINSKOG bilja, izrada MIRISNIH VREĆICA, izrada PRIRODNIH SAPUNA i SUVENIRA…
Voditeljice: Natalija Ćelap, Snježana Velčić

  • GLAGOLJAŠKA sekcija:

Izrada SUVENIRA – slova glagoljice, OSLIKAVANJE marama, izrada PLAKATA, BOOKMARKERA, obilježavanje važnih obljetnica…
Voditeljica: Marijana Stojanović

Cilj rada

Cilj našeg sveukupnog rada je da mladi zadrugari na što raznovrsniji način izraze svoje sposobnosti, sklonosti i kreativnost u jezično – umjetničkom području, u korelaciji sa svim ostalim predmetima, da zadovolje svoje interese u raznim područjima i izraze svoje ideje na najbolji način. Također nam je važno da istraže različite mogućnosti likovnog izričaja, ne samo u školi, već i u muzejskim radionicama i galerijama. Cilj nam je da nauče istraživati, voljeti, čuvati i prikazati svoju kulturnu baštinu na nov, suvremen i njima blizak način, te da pri svemu što rade razvijaju ekološku svijest i potrebu za očuvanjem prirodne i ruralne baštine. Važna nam je kvaliteta doživljenog, izraženog i načinjenog, a ne kvantiteta.

Uspješno surađujemo s javnim ustanovama: knjižnica Augusta Cesarca, Park Maksimir, Centar za kulturu i informacije
Maksimir, Muzej za umjetnost i obrt, Etnografski muzej, NP Krka…

Naši projekti:

MOĆ BOJA 

Moć boja je projekt koji tijekom školske godine 2023./2024. provode nastavnice Lidija Galović, Klara Draženović i Barbara Bedenik. Učenici tijekom projekta posjećuju razne izložbe, upoznaju se s bojama u hrvatskoj i svjetskoj baštini, simbolikom boja, prikupljaju prirodne pigmente, izrađuju vlastite boje, Stop animacije… Projekt je podijeljen u nekoliko faza, a cilj projekta je da učenici razviju kreativnost, interes za istraživanjem i stvaranjem, socijalne vještine te da stečena znanja mogu primijeniti u nastavi i svakodnevnom životu.

1. faza projekta Moć boja

U prvoj fazi projekta učenici su u pratnji s nastavnicima posjetili Poučnu stazu Miroslavec (Park prirode Medvednica), gdje su skupljali prirodne pigmente.

Karta poučne staze (All Trails)

 

2. faza projekta Moć boja

U drugoj fazi projekta ,,Moć boja” učenici su izrađivali boje od prirodnih pigmenata koristeći se priborom i sastojcima iz kućanstva.

Na vrlo kreativan, ali jednostavan način učenici su pripremili nekoliko prirodnih vodenih boja.

Pribor koji su koristili su: mjerica, žlica, žličica, dublja posuda, metlica (pjenjača) za miješanje, kalup za led ili podložak za bombonjere i čačkalice. Korišteni sastojci su: soda bikarbona, bijeli ocat, kukuruzni škrob, šećerni sirup, usitnjeni prirodni pigmenti kao što su kurkuma, latice crvene ruže, mahovina, cikla i slično.

Učenici su boje izrađivali prema zadanim uputama.

TIJEK RADA:

PRIPREMA ŠEĆERNOG SIRUPA

  1. U čaši pomiješati 4 žlice šećera s 1 žlicom tople vode.
  2. Miješati dok se sav šećer ne otopi.

PRIPREMA VODENIH BOJA

  1. U dublju posudu dodati 1 mjericu (2 žlice) sode bikarbone.
  2. Dodati 2/3 mjerice bijelog octa i dobro promiješati metlicom za miješanje. (Oprez! Sadržaj posude mogao bi se izliti iz posude.)
  3. Dodati jednu mjericu kukuruznog škroba i dobro promiješati.
  4. Ukoliko je smjesa pregusta, dodati još jednu žličicu octa.
  5. Dodati žličicu šećernog sirupa i dobro promiješati.
  6. Dobivenu smjesu razdijeliti u kalup za led (podložak za bombonjeru).
  7. U svaki kalup dodati prirodni pigment po želji i promiješati čačkalicom.
  8. Ostaviti sušiti 1-2 dana.

Na ovaj način učenici su izradili vlastite, ručno izrađene prirodne boje koje su spremne za korištenje. Ova faza rada doprinijela je razvijanju svijesti učenika o bogatstvu prirodnih resursa oko njih. Potakla je kreativnost učenika jer im omogućuje eksperimentiranje s uporabom različitih prirodnih pigmenata kao i sa omjerima sastojaka. Korištenje prirodnih pigmenata doprinosi razvoju svijesti o važnosti uporabe ekološki prihvatljivih sastojaka izbjegavajući štetne i opasne kemikalije.

U konačnici, izrada vlastitih prirodnih boja ne samo da doprinosi umjetničkom izražavanju, već i obogaćuje obrazovno iskustvo učenika kroz spoj kreativnosti, znanja o prirodnim resursima i ekološke odgovornosti.

LIKOVNE RADIONICE U GALERIJI CRTA

U suradnji s Centrom za kulturu i informacije Maksimir, ove školske godine (2023./2024.) sudjelovali smo u brojnim likovnim radionicama koje su održane u Centru. Uz aktualne izložbe mladih umjetnica u galeriji Crta, učenici su rješavali različite likovne probleme prema planu i programu redovite nastave Likovne kulture. Učenici su u pratnji profesorice likovne kulture i uz stručno vodstvo likovne pedagoginje Mie Maraković u prostoru galerije promatrali likovna djela različite tematike, razgovarali o likovnom djelu, likovnoj tehnici, posebnom načinu likovnog izraza svake umjetnice i izrazili svoje mišljenje o viđenom. Nakon razgovora i analitičkog promatranja likovnog djela, učenici su rješavali određeni likovni problem tematski povezan s promatranim djelima, u određenoj crtačoj tehnici. Učenici su pokazali veliki interes za takvu vrstu vanučioničke nastave, nakon izravnog doticaja s originalnim likovnim djelima mladih umjetnica. Stvaralački proces je dinamičan i fleksibilan, te su učenici posebno motivirani i otvoreni za takav način kreativnog rada.

Izložbe koje smo posjetili u galeriji Crta:
1. Hana Vrca – “lgra”
2. Anita Miloš Tomaić – “Postprostori”
3. Petra Balekić – “Tramvaj people, magic people”

Lidija Galović, prof. lik. kult.

Ponešto iz naše arhive

Skip to content