
Učenička zadruga „ BALTAZAR“ osnovana je 2008. godine.
Naša škola nalazi se u blizini parka Maksimir koji nam je svojim bogatim i raznolikim biljnim i životinjskim svijetom, te zanimljivom i vrijednom kulturnom baštinom postao neiscrpan izvor inspiracije.
Voditeljica učeničke zadruge: Lidija Galović, prof. lik. kult.
Plan i program rada učeničke zadruge Baltazar
- KERAMIČKA sekcija:
Izrada SUVENIRA, SVIJEĆNJAKA – kućica za ptice, kućica s ornamentima, MAGNETA zaštićenih životinjskih vrsta, NAKITA s otiscima biljaka, oznaka za POUČNU STAZU u školskom vrtu…
Voditeljica: Lidija Galović
- LIKOVNO – DIZAJNERSKA sekcija:
Oslikavanje MAJICA, recikliranje majice s našivenim motivima, oslikavanje SVILENE MARAME, izrada DRUŠTVENIH IGARA od pvc čepova, REDIZAJN starih stolaca, instrumenata, GRAFIČKI OTISAK na platnene torbe, izrada KOSTIMA i SCENOGRAFIJE…
Voditeljice: Lidija Galović, Maja Nikolić
- EKO sekcija i ŠKOLSKI VRT:
Uzgoj SADNICA raznih biljaka, sušenje LJEKOVITOG I ZAČINSKOG bilja, izrada MIRISNIH VREĆICA, izrada PRIRODNIH SAPUNA i SUVENIRA…
Voditeljice: Natalija Ćelap, Snježana Velčić
- GLAGOLJAŠKA sekcija:
Izrada SUVENIRA – slova glagoljice, OSLIKAVANJE marama, izrada PLAKATA, BOOKMARKERA, obilježavanje važnih obljetnica…
Voditeljica: Marijana Stojanović
Cilj rada
Cilj našeg sveukupnog rada je da mladi zadrugari na što raznovrsniji način izraze svoje sposobnosti, sklonosti i kreativnost u jezično – umjetničkom području, u korelaciji sa svim ostalim predmetima, da zadovolje svoje interese u raznim područjima i izraze svoje ideje na najbolji način. Također nam je važno da istraže različite mogućnosti likovnog izričaja, ne samo u školi, već i u muzejskim radionicama i galerijama. Cilj nam je da nauče istraživati, voljeti, čuvati i prikazati svoju kulturnu baštinu na nov, suvremen i njima blizak način, te da pri svemu što rade razvijaju ekološku svijest i potrebu za očuvanjem prirodne i ruralne baštine. Važna nam je kvaliteta doživljenog, izraženog i načinjenog, a ne kvantiteta.
Uspješno surađujemo s javnim ustanovama: knjižnica Augusta Cesarca, Park Maksimir, Centar za kulturu i informacije
Maksimir, Muzej za umjetnost i obrt, Etnografski muzej, NP Krka…
Naši projekti:
LAGANE PERNICE OD RECIKLIRANIH TKANINA
Od brojnih projekata u šk.godini 2024./2025., projekt – „1100 godina Hrvatskog kraljevstva“ posebno nas je inspirirao za kreativno stvaranje u različitim medijima: slikanju, crtanju, kolažiranju, 3Doblikovanju, izradi plakata i iluminacija i redizajnu. Rezultate tog stvaralaštva objedinili smo u objedinjenoj izložbi u školi. Velika obljetnica i zanimljiva tema hrvatske povijesne baštine potaknula nas je da motive kraljevstva prepoznamo i u djelu Vladimira Nazora – „ LEGENDE O HRVATSKIM KRALJEVIMA“ ; Kralj i ribar, Kruna Petra Krešimira i druge…i iskoristimo za ilustracije , ukras na proizvodu koji smo osmislili – LAGANE PERNICE izložili smo na 22. Smotri učeničkih zadruga grada Zagreba, kao praktičan i originalan suvenir. Od prijašnjih školskih projekata ostalo nam je raznih tkanina i žutice koje smo htjeli iskoristiti i dizajnirati nešto novo.
Faze rada pri izradi pernica:
1. DVIJE KRPICE SPOJIMO TE IH PORUBIMO NA MAŠINI ZA
ŠIVANJE, ILI RUKOM POMOĆU VELIKE IGLE ZA VUNU,SAŠIJEMO IH ZAJEDNO
2. JEDNU STRANU KRPICE OSLIKAMO SA FLOMASTERIMA ZA
TKANINU
3. PO SREDINI KRPICE RUKOM SAŠIJEMO TRAKU FILCA, KONOPA
ILI ELASTIČNE TRAKE
4. NA KRAJU SAŠIJEMO TRAKU ILI KONOP ZA ZATVARANJE
PERNICE
5. U OTVORE SLOŽIMO DRVANE BOJICE, FLOMASTERE ILI
KISTOVE, ŠKARICE I LJEPILO, KOZMETIKU…
Ovakve pernice su lagane, mogu biti različitih veličina i za različitu namjenu te stanu
u svaki ruksak ili torbicu.
Parnice su praktične a kasnije se mogu opet reciklirati…
Voditeljica zadruge, Lidija Galović
Faze izrade
Faze izrade
MOĆ BOJA
Moć boja je projekt koji tijekom školske godine 2023./2024. provode nastavnice Lidija Galović, Klara Draženović i Barbara Bedenik. Učenici tijekom projekta posjećuju razne izložbe, upoznaju se s bojama u hrvatskoj i svjetskoj baštini, simbolikom boja, prikupljaju prirodne pigmente, izrađuju vlastite boje, Stop animacije… Projekt je podijeljen u nekoliko faza, a cilj projekta je da učenici razviju kreativnost, interes za istraživanjem i stvaranjem, socijalne vještine te da stečena znanja mogu primijeniti u nastavi i svakodnevnom životu.
1. faza projekta Moć boja
U prvoj fazi projekta učenici su u pratnji s nastavnicima posjetili Poučnu stazu Miroslavec (Park prirode Medvednica), gdje su skupljali prirodne pigmente.
Karta poučne staze (All Trails)
2. faza projekta Moć boja
U drugoj fazi projekta ,,Moć boja” učenici su izrađivali boje od prirodnih pigmenata koristeći se priborom i sastojcima iz kućanstva.
Na vrlo kreativan, ali jednostavan način učenici su pripremili nekoliko prirodnih vodenih boja.
Pribor koji su koristili su: mjerica, žlica, žličica, dublja posuda, metlica (pjenjača) za miješanje, kalup za led ili podložak za bombonjere i čačkalice. Korišteni sastojci su: soda bikarbona, bijeli ocat, kukuruzni škrob, šećerni sirup, usitnjeni prirodni pigmenti kao što su kurkuma, latice crvene ruže, mahovina, cikla i slično.
Učenici su boje izrađivali prema zadanim uputama.
TIJEK RADA:
PRIPREMA ŠEĆERNOG SIRUPA
- U čaši pomiješati 4 žlice šećera s 1 žlicom tople vode.
- Miješati dok se sav šećer ne otopi.
PRIPREMA VODENIH BOJA
- U dublju posudu dodati 1 mjericu (2 žlice) sode bikarbone.
- Dodati 2/3 mjerice bijelog octa i dobro promiješati metlicom za miješanje. (Oprez! Sadržaj posude mogao bi se izliti iz posude.)
- Dodati jednu mjericu kukuruznog škroba i dobro promiješati.
- Ukoliko je smjesa pregusta, dodati još jednu žličicu octa.
- Dodati žličicu šećernog sirupa i dobro promiješati.
- Dobivenu smjesu razdijeliti u kalup za led (podložak za bombonjeru).
- U svaki kalup dodati prirodni pigment po želji i promiješati čačkalicom.
- Ostaviti sušiti 1-2 dana.
Na ovaj način učenici su izradili vlastite, ručno izrađene prirodne boje koje su spremne za korištenje. Ova faza rada doprinijela je razvijanju svijesti učenika o bogatstvu prirodnih resursa oko njih. Potakla je kreativnost učenika jer im omogućuje eksperimentiranje s uporabom različitih prirodnih pigmenata kao i sa omjerima sastojaka. Korištenje prirodnih pigmenata doprinosi razvoju svijesti o važnosti uporabe ekološki prihvatljivih sastojaka izbjegavajući štetne i opasne kemikalije.
U konačnici, izrada vlastitih prirodnih boja ne samo da doprinosi umjetničkom izražavanju, već i obogaćuje obrazovno iskustvo učenika kroz spoj kreativnosti, znanja o prirodnim resursima i ekološke odgovornosti.
LIKOVNE RADIONICE U GALERIJI CRTA
U suradnji s Centrom za kulturu i informacije Maksimir, ove školske godine (2023./2024.) sudjelovali smo u brojnim likovnim radionicama koje su održane u Centru. Uz aktualne izložbe mladih umjetnica u galeriji Crta, učenici su rješavali različite likovne probleme prema planu i programu redovite nastave Likovne kulture. Učenici su u pratnji profesorice likovne kulture i uz stručno vodstvo likovne pedagoginje Mie Maraković u prostoru galerije promatrali likovna djela različite tematike, razgovarali o likovnom djelu, likovnoj tehnici, posebnom načinu likovnog izraza svake umjetnice i izrazili svoje mišljenje o viđenom. Nakon razgovora i analitičkog promatranja likovnog djela, učenici su rješavali određeni likovni problem tematski povezan s promatranim djelima, u određenoj crtačoj tehnici. Učenici su pokazali veliki interes za takvu vrstu vanučioničke nastave, nakon izravnog doticaja s originalnim likovnim djelima mladih umjetnica. Stvaralački proces je dinamičan i fleksibilan, te su učenici posebno motivirani i otvoreni za takav način kreativnog rada.
Izložbe koje smo posjetili u galeriji Crta:
1. Hana Vrca – “lgra”
2. Anita Miloš Tomaić – “Postprostori”
3. Petra Balekić – “Tramvaj people, magic people”
Lidija Galović, prof. lik. kult.