Posljednji tjedan mjeseca travnja rasli smo u Nazoru u znanju te mnogim zanimljivim radovima učenika. Kroz niz zanimljivih aktivnosti i izložbi, učenici su pokazali koliko znanost može biti zabavna, korisna i dostupna svima!

  1. dan – Fizika i Tehnička kultura

Prvi dan bio je posvećen eksperimentima i praktičnom radu. Na štandu fizike učenici su istraživali kako tlak ovisi o veličini dodirne površine, polaganjem opeke na deset svježih jaja ili polaganjem balona na čavle, izradili su model barometra i pomoću njega uspoređivali atmosferski tlak, istraživali su djelovanje atmosferskog tlaka preokretanjem tikvice napunjene vodom na čijem grlu se nalazila loptica i bušenjem bočne stijenke plastične boce. Također su izradili model Kartezijev ronilac.

Tehnička kultura  prezentirala je  modele kućica, vozila, vjetroturbina, pa čak i hidraulični stroj pokretan špricama. Održana je i radionica lemljenja gdje su učenici sastavljali električne krugove.

Mentorice: Matilda Šimunović,Ivana Tusić Šterc

  1. dan – Biologija i Matematika

Drugi dan obilježen je kreativnim prikazima bioloških i matematičkih sadržaja. Izloženi su modeli ljudskih organa i  organizama s naglaskom na životne zajednice i očuvanje biološke raznolikosti. Povodom Dana planeta Zemlje izrađeni su modeli unutrašnje građe Zemlje, slapova, oceana i edukativni plakati o zaštiti okoliša, sadnji drveća i recikliranju.   Matematika je prikazala  društvene igre s algebarskim izrazima i računanjima, geometrijske crteže Pitagorina stabla i spirale drugog korijena  te simetrične figure koje pokazuju primjenu matematike u stvarnom životu. Simetrija utječe na prirodu, umjetnost i svakodnevne objekte oko nas.

Mentorice: Kristina Logarušić, Marijana Slišković, Natalija Ćelap

  1. dan – Kemija i radionica Informatike

Završni dan projekta bio je posvećen Kemiji te radionici Informatike. Učenici su izrađivali 3D modele atoma elemenata poput helija, kisika, ugljika, magnezija i dušika. Modeli su prikazivali subatomske čestice u atomu i njihov raspored, a učenici su kemijske elemente prikazane modelima približili pričom o njihovoj primjeni u svakodnevnom životu. Posebnu pažnju privukli su posteri o građi atoma i doprinosima znanstvenica Kemiji.

Učenici četvrtih razreda sudjelovali su na radionici robotike koju su vodili učenici Filip Ćorluka i Luka Sedlić. Učenici su imali priliku programirati u Mind+ programskom jeziku te raditi s edukacijskim robotom Micro:Maqueen Plus, koji omogućava jednostavan i zabavan ulazak u svijet robotike i programiranja.

Mentorice: Adriana Vinković, Barbara Bedenik

Zaključak

Projekt raSTEM u Nazoru 2025 potvrdio je važnost STEM područja u svakodnevnoj nastavi. Učenici su kroz igru, istraživanje i timski rad razvijali svoje vještine, učili jedni od drugih te oduševili sve prisutne svojom maštovitošću i znanjem.

Hvala svim učenicima, mentorima i posjetiteljima na sudjelovanju i podršci!

Vidimo se ponovno – jer znanost u Nazoru ne prestaje rasti!
Fotogalerija projekta raSTEM

 Natalija Ćelap, učitelj mentor

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content