Projekt raSTEM je i ove godine bio vrlo poučan i zanimljiv. Počeli smo s izlaganjem radova iz Biologije ( mentor prof. Ćelap) , obilježili Dan planeta Zemlje, ponovili njenu građu ali i promjene zbog globalnog zatopljenja, svjetlosnog onečišćenja te sve većom poteškoćom   dostupnosti  količine pitke vode. Mogli smo proučiti građu srca čovjeka, pluća, oka,  neurona , DNA molekule na odlično prikazanim modelima učenika.  Našim malim prijateljima iz razredne nastave najviše su se svidjeli modeli životinja. 

U sklopu projekta raSTEM Matematika2024. ( mentori: prof. Slišković, prof. Logarušić)  učenici sedmih razreda plakatom su prikazali količinu šećera u određenim pićima i slatkišima te su napravili pomoću konca sve dijagonale u određenim mnogokutima. Učenici osmih razreda prikazali su kompoziciju preslikavanja koja uključuje sva preslikavanja koja su učili od 5. do 8. razreda (osna i centralna simetrija, translacija i rotacija). Također, konstruirali su spiralu drugog korijena i konstrukciju uklopili u predmete svakodnevnog života.  

Učenici predmetne nastave na nastavi Tehničke kulture( mentor prof. Tusić Šterc)  izrađivali su različite tehničke tvorevine od papira, drveta, gipsa, metala, stiropora, elektroničkih elemenata i dr. Tijekom raSTEM projekta prikazani su maketa rešetkastog mosta, vjetrenjača sa mehanizmom, drveni autić, metalni stalak za mobitel, igrice sastavljene pomoću elektronički elemenata, ispitivač elektromagnetskog zračenja, robotska ruka, svijećnjak od gipsa, moderna kuća od balze, solarno kuhalo, stega, kidalica, stalak za olovke, ljuljačke, svjetionik i sl.

Učenici osmih razreda iz Fizike ( mentor prof. Šimunović)  pripremili su pokuse. Zainteresiranim učenicima su pokazali homopolarni motor (balerina), sat kojem je energiju za rad davala baterija od jagoda, lampicu načinjenu od svjetlovoda, model holograma, a demonstrirali su i kako ugasiti svjećice pomoću ugljikovog dioksida.

Učenici sedmih i osmih razreda iz  Kemije ( mentor prof.Draženović), izložili su  najvažnija pravila rada u kemijskome laboratoriju i mjere opreza kao i odgovarajuće piktograme koji nas upozoravaju na moguće opasnosti pri rukovanju i upotrebi. Također, učenici su izložili primjere kreativnih radova kao što su modeli atoma, modeli molekula kiselina, kristalizaciju šećera te jednostavni pokus “Lava lampa”.

Za kraj raSTEM projekta zainteresirani učenici petih i šestih razreda imali su mogućnost sudjelovati na radionici te predavanju o vjerovanjima i običajima starih Rimljana – Institut za arheologiju ( organizator prof. Bedenik), učenici sedmih i osmih razreda prisustvovati i sudjelovati u radionici kemije – Boje inženjerstva, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije ( organizator: prof. Datković, prof. Ćelap) .

Rasli smo u znanju ove godine, rastimo svi zajedno i dalje do idućeg zanimljivog projekta.

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content